انویدیا ادعا می کند که کارت گرافیک RTX2080 قدرتمندتر از کنسول‌های نسل بعدی است

ADMIN-1 ۰۴ دی ۱۳۹۸ ۹۴۲ ۰

مدیر عامل شرکت NVIDIA آقای جنسن هوانگ در جریان سخنرانی خود در رویداد GTC China 2019 ادعا کرد که کارت گرافیک GeForce RTX2080 از قدرت بیشتری نسبت به یکی از کنسول‌های نسل بعدی برخوردار است. به طور خلاصه، هوانگ در جدیدترین اظهار نظر خود اعلام کرد که گرافیک‌های RTX2080 و RTX2080Ti از یکی از دو کنسول نسل بعدی PS5 یا Xbox Series X قدرتمندتر است.

جزئیات جالبی وجود دارد که می توان آنها را یادداشت کرد:

اسلایدهای NVIDIA RTX2080 تنها یک با یک کنسول نسل بعدی مقایسه می شود. به این ترتیب، ما نمی دانیم که آیا NVIDIA آن را با کنسول PS5 یا Xbox نسل بعدی مقایسه می کند یا نه. فراموش نکنیم که RTX2080 یک سال و نیم است که وارد بازار شده است. علاوه بر این، هر دو کنسول نسل بعدی حداقل تا سال بعد وارد بازار نخواهند شد. این بدیهی است که هم مایکروسافت و هم سونی فرصت کافی برای ارتقا هر چه بیشتر کنسول‌های بعدی خود و افزایش قدرت پردازنده گرافیکی آنها را در اختیار دارند.

از آنجا که NVIDIA به طور واضح بیان نکرده است که منظورش در اسلایدش کنسول نسل بعدی است، ما فقط می توانیم درباره آن حدس بزنیم. همانطور که گفته شد، ممکن است این کنسول یکی از مدل‌های نسل بعدی Xbox با قدرت کمتر نسبت به Xbox Series X با اسم رمز Lockhart باشد که هنوز معرفی نشده است. و نه مدل رده بالای کنسول نسل بعدی Xbox. با این وجود، ممکن است این ایده را برای شما فراهم کند که این کنسول های جدید چقدر قدرتمند خواهند بود.

در آخر، جالب خواهد بود که ببینیم آیا RTX2080 قادر به اجرای اولین بازی های نسل بعدی خواهد بود یا خیر. همچنین جالب است بدانید که آیا GPU های جدید NVIDIA به طور قابل توجهی سریعتر از RTX2080Ti خواهند بود. GPU که انویدیا در مورد قدرتمندتر بودن آن از هر دو کنسول نسل بعدی اشاره دارد.

برای ارسال دیدگاه وارد شوید
دیدگاهی ثبت نشده است